//
Luet
Markkinointi

Epäonnistu, korjaa tilanne ja voita asiakas puolellesi


Tilasin viikko sitten Yhdysvalloista nettikaupasta lacrossemailan pään, johon piti tulla huipputason viimeistely. Mailan pää tuli tänään postissa, mutta verkko puuttui. Kirjoitin heille asiasta. Sain pari tuntia sitten heti vastauksen. Pahoittelivat virhettä ja lupasivat lähettää uudelleen samanlaisen mailan pään ja nyt myös verkon asennettuna. Samassa lupasivat maksaa tullin. Mikä parasta, saan myös pitää toisen mailan pään, jos maksan 50 % sen hinnasta. Laskin nopeasti, että paketin lähettäminen heille olisi tullut minulle myös maksamaan jotain ja siinä olisi kulunut jonkin verran aikaa.

Pieni asia, mutta nyt minulle jä epäonnistumisen jälkeen kuitenkin hyvä mieli, joten tulen jatkossakin tilaamaan lacrosse. com palvelusta muita tuotteita. Maassa, jossa on jo aitoa kilpailua, pitää olla nöyrä ja tehdä kaikkensa jotta asiakas palaa seuraavan kerran liikeeseen. Tästä voisi ottaa mallia moni muu yritys. On jopa tutkittu, että pettynyt asiakas, jolle aidosti korvataan epäonnistuminen, voi olla jatkossa vielä parempi asiakas.

Tosin en suosittele epäonnistumista tavaksi, sillä jossain vaiheessa epäonnistumisesta ei seuraa lisämyyntiä, vaan myynnin loppumista.

About Larvala Antti

Ideanikkari, markkinoija, maksuliikekonsultti, verkkoeläjä, oluen ystävä.

Keskustelu

Ei kommentteja.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Viimeisimmät kommentit

Muualla verkossa ajateltua

lokakuu 2009
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Eniten klikkauksia

%d bloggers like this: