//
Luet
Muu kehittäminen

Mistä tunnistaa hyvän palvelun?


Olen tänään kuluttanut muutaman tunnin aikaa, koittaessani selvittää kännykkäni yllättävän isoa datasiirtomaksua. Koska asun ulkomailla ja välissä on paikallinen operaattori, niin minun maksun saava operaattori pyysi minua kääntymään paikallisen operaattorin puoleen. Soitin heille ja he sanoivat, että minun pitää kääntyä oman operaattorin puoleen. Eli ollaan pisteessä nolla. Laskun lähettäjälle reklamoin laskusta viime viikon alussa, mutta vielä ei ole kuulunut yhtään mitään. Veikkaan, että saan ensin karhukirjeen ennen kuin minulle vastataan. Huvittavinta on tässä se, että vaikka puhelimeen laitettiin datasiirron esto ja puhelin on ollut pöydällä suljettuna ja SIM-kortti erillään, niin uutta laskua pukkaa. Virusohjelma sanoi, ettei koneessa ole pöpöä.

Sen takia aloin miettimään mistä tunnistaa hyvän palvelun. Ei ainakaan siitä, että siirretään vastausta jollekkin toiselle ja pyydetään ottamaan yhteyttä jonnekkin muualle. Ei myöskään siitä, että ei palata edes kohtuullisen ajan sisällä asiaan, vaikka niin luvataan. Eikä siitä, että vaikka asiakas tunnistetaan palvelussa niin siirrettäessä puhelua eteenpäin, pitää aloittaa taas alusta. Myöskään hyvän palvelun merkki ei ole se, että sivustolta ei löydy sitten kirveelläkään yrityksen perustietoja.

Taidan olla pahalla tuulella. Mutta ei kaikkea pahaa pidä kertoa eteenpäin. Mielummin hyviä asioita.

Viime viikolla oli minikysely, mistä tunnistaa harrastelijakuvaajan. Laitoin juttuuni neljä kuvaa, joista sanoin, että yksi on minun ottama ja muut ammattimaisen kuvaajan ottamia. Todellisuudessa kaksi kuvaa oli minun ottamia ja pääsääntöisesti kaikki sen tunnisti. Linna oli minun ottama kuva, mutta myös syksyinen kuva oli minun ottama. Kuten lupasin, niin pääpalkinto eli CAL360 muki lähtee Tiinalle. Ei muuten ole sama kuin vaimoni.

Kaikille muille osaanottajille lähtee erillinen kiitos pikapuolin ja Tiinalle lähtee kysely millaisen värityksen kanssa muki lähetetään ja mihinkä osoitteeseen.

About Larvala Antti

Ideanikkari, markkinoija, maksuliikekonsultti, verkkoeläjä, oluen ystävä.

Keskustelu

One thought on “Mistä tunnistaa hyvän palvelun?

  1. Oi, mahtavaa! Uudelle mukille on aina käyttöä!

    Posted by Tiina | marraskuu 16, 2009, 12:16 pm

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Viimeisimmät kommentit

Muualla verkossa ajateltua

marraskuu 2009
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Eniten klikkauksia

%d bloggers like this: