//
Luet
Markkinointi

Epäonnistu ja korjaa, jos enää pystyt korjaamaan


Olen kirjoittanut aikaisemmin kuinka epäonnistuminen voidaan korjata ja saada epäonnistunut asiakas vielä tyytyväisemmäksi kuin aikaisemmin oli. Kerran pettynyt asiakas saadaan positiiviseksi, jos halutaan aidosti kertoa virheestä ja ollaan yhteydessä asiakkaaseen. Avainsana on aktiivinen viestintä.

Minulla on tälläisestä palvelusta hyviä kokemuksia pöydän kummaltakin puolelta. Mutta myös ei niin hyviä kokemuksia. Kuten ehkä kerroin, puhelimeni hajosi ja siinä oli takuuaikaa jäljellä vielä 7 kuukautta. Vien puhelimen korjausliikkeeseen, joka lähetti sen yritykselle, joka oli puhelimen tehnyt. Minulle kerrottiin joka paikassa korjausajan olevan kaksi viikkoa. Kerrottu aika meni. Soitin firmaan, jonne olin vienyt puhelimeni. Sain vastauksen, ettei mitään ole kerrottavana. Mutta lupasivat laittaa kyselyn mistä kiikastaa. Seuraavan kahden ja puolen viikon ajan soitin joka päivä uudestaan. Aina sain vastauksen, ettei mitään viestiä tule puhelimeni tehneestä firmasta.

Sitten eilen kun taas soitin, sain tiedon, että saan uuden puhelimen kun edellistä ei voitu korjata. Tämähän on hieno. Minulla ei pitäisi olla mitään valittamista asian suhteen. Näin ainakin voisi kuvitella siellä puhelinfirmassa. Myivät aluksi maanantaikappaleen ja lähetetään uusi tilalle. Mutta minä en ole tyytyväinen. Ehkä olen pikkumainen, mutta jos on luvattu korjata vika kahdessa viikossa ja aikaa kuluu neljä viikkoa ja mitään ei kerrota, vaikka kuinka kyselee, niin minä en ole oikein tyytyväinen kohtalooni.

Nyt saan ensi viikolla uuden puhelimeni. Tosin koitan kysyä puhelimeni korjausliikkeessä, joka myös myy muita puhelimia, että millä hinnalla saan vaihdettua pakasta otetun uuden puhelimeni johonkin toiseen. Puhelimeni valmistaja saattaa myös vaihtua. Minä olen ainakin valmis vaihtoon.

Loppupäätelmä: minut olisi pidetty tyytyväisenä mutta myös uskollisena asiakkaana, jos olisin kahden viikon jälkeen saanut tiedon että puhelinta vielä korjataan ja annettu arvioitu valmistumisaika. Joskus oikein mietityttää kumpi on halvempaa, kertoa ajoissa rehellinen tilanne vai se että menettää asiakkaan. Varsinkin tälläisen herkkänahkaisen ihmisen, joka kertoo ongelmista myös muille.

About Larvala Antti

Ideanikkari, markkinoija, maksuliikekonsultti, verkkoeläjä, oluen ystävä.

Keskustelu

Ei kommentteja.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Viimeisimmät kommentit

Muualla verkossa ajateltua

tammikuu 2010
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Eniten klikkauksia

