//
Luet
Innovaatio

Joskus Jenkki ei ymmärrä


Usein maailman isoimmat nettipohjaiset yritykset ovat kotoisin Yhydsvalloista. Siellä löytyy niin paljon asiakkaita kotimaasta, että muu maailma on heille vähemmän tärkeää. Jos olet tilannut tälläiseltä yritykseltä jotain, niin olet varmaan huomannut sinulta kysyttävän osavaltiota. Mutta eihän Suomessa ole osavaltioita.

Hiukan samaa minulle kävi kun kävin ostamassa PayPalin kautta TVKaistan palvelua, koska minulla ei ole OKOn, Nordean tai Sammon tunnuksia. Aikoinaan olin rekisteröitynyt palveluun Suomessa. Tänne muuttaessani kävin ostamassa palvelua. PayPal huomasi, että minun tili on rekisteröity Suomeen, mutta ostostapahtuma tuli Belgiasta. Heillä tietoturvariski huomattiin,vaisto heräsi ja sulkivat tilini.

Siitä syystä soitin heille. Minulle kerrottiin että en voi tallettaa uutta osoitetta Belgiaan vaan minun pitää aukaista uusi tili tänne. Tämän lisäksi en voi uudelle tililleni tallettaa Suomen kortin tietoja, vaan minun pitää uuteen tiliin tallettaa belgialainen kortin tieto. Koitin  kertoa heille SEPAsta (Single European Payment Area) huonoin tuloksin. Koitin kertoa heille myös, että jos Jenkeissä asiakas kirjaantuu palveluun ensimmäisen kerran Kaliforniassa ja syöttää paikallisen kortin. Sitten hän muuttaa New Yorkkiin. Hänellä osoite muuttuu mutta kortti pysyy samana. Heillä tämä muutos ei ole ongelma, mutta Euroopassa jenkeille maasta toiseen muutto on. Vaikkai kuinka olen kertonut, että kyseessä on vain osavaltion vaihtuminen.

Sen takia, jos sinä perustat verkkokauppaa, niin mieti millä maksuvälineillä asiakkaasi maksaa. Nyt minulla ei ole hirveästi enää hinkua käyttää PayPal palvelua. Myös hiukan mietin millä voin jatkossa ostaa TVKaistan palveluja. Varsinkin kun etäältä tilin vaihtaminen toiseen pankkiryhmään on vaikeaa. Jaksaako nähdä sen vaivan, varsinkin jos saan TVKaistan itse lisäämään uusia maksuvaihtoehtoja.

About Larvala Antti

Ideanikkari, markkinoija, maksuliikekonsultti, verkkoeläjä, oluen ystävä.

Keskustelu

Ei kommentteja.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Viimeisimmät kommentit

Muualla verkossa ajateltua

tammikuu 2010
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Eniten klikkauksia

