//
Luet
Innovaatio, Markkinointi

Seuraatko sinä asiakkaitasi?


Internet on mielenkiintoinen palvelumuoto. Siellä tapahtuu kaikkea. Myös asiakkaasi ovat siellä. Sen takia asiakkaiden seuraaminen on erittäin tärkeää meille kaikille yrittäjille. Suurin osa moderneista yrityksistä seuraa tarkasti joka päivä Google Analytics- palvelun avulla, mitä sivustolla on tapahtunut päivän aikana. Tämä tieto on erittäin hyvää materiaalia kun suunnitellaan tulevaa toimintaa. Tässä palvelussa on vain yksi heikko osa. Palvelu seuraa mitä eilen on sivustolla tapahtunut ja sen jälkeen ohjaavat toiminnot mahdollistavat seuraavien päivien toiminnan.

Kuitenkin kuten itämäiset filosofiat sanovat; tärkeää on elää tässä hetkessä. Jos sinä tiedät asiakkaasi olevan sinun sivustolla juuri nyt ja hän selkeästi indikoi, että haluaa ostaa juuri nyt todella etsimällä jostain tuotteestasi lisää tietoa, niin mitä teet; elätkö tätä hetkeä ja otat asiakkaaseen yhteyttä vai odotatko hänen ensimmäistä yhteydenottopyyntöä. Voi olla, että sitä ei koskaan tule.

Jos valitset ensimmäisen vaihtoehdon, niin minä voin näyttää kuinka se tapahtuu. Minulla on käytössä palvelu, jolla voin seurata reaaliajassa omalla kotisivullani liikennettä ja mitä siellä selataan. Kun laitan kännykän päälle, niin saan siihen hälytyksen heti kun joku sellainen asiakas sivulla liikkuu, johon haluan olla yhteydessä. Tämän jälkeen asiakas antaa numeronsa ja minä soitan hänelle.

Uskon, että nettikaupan myyjälle työkalu mahdollistaa todellisen myynnin, sen sijaan että lähetän potentiaalisille asiakkaille massaviestejä ja odotan yhteydenottoa. Jos et ole sellaisessa paikassa, missä voit puhua asiakkaan kanssa, niin suljet kännykästäsi palvelun ja sen jälkeen sivuston nettiseuraaminen on mahdollista, mutta asiakkaasi voi lähettää vain perinteisiä yhteydenottopyyntöjä.

Tähän sopii niin hyvin ystäväni Raimo Vaalasrannan/Procountor kommentti aikaisemmalta pankkiuraltaan. Hän sanoi että

hänen pankkinsa myyjät agressiivisesti odottivat asiakkaiden soittoa.

Sen sijaan jos myyjä agressivisesti ottaa asiakkaaseen yhteyttä, niin uskon tämän palvelun tuovan lisäpelimerkkejä firmalle.

Jos sinua kiinnostaa nähdä kuinka palvelu todella toimii, niin ota yhteyttä minuun, niin sovitaan reaaliaikaisesta demosta.

Se Onnistuu jo tänään.

antti.larvala@cal360d.com – 09-23163378 – 050 43 433 43

About Larvala Antti

Ideanikkari, markkinoija, maksuliikekonsultti, verkkoeläjä, oluen ystävä.

Keskustelu

One thought on “Seuraatko sinä asiakkaitasi?

  1. Palvelu toimii mainiosti. Kun itse olen toimistolla, kännykästäni on palvelu auki WLAN- yhteydellä ja saan hälytyksen kun soittopyyntö on tullut. Sen jälkeen pääsen soitan asiakkaalle. Jos minulla olisi pomo, niin hän näkisi kuinka monta soittopyyntöä on tullut ja mitä niille on tehty. Ei yhtään hukattua myyntimahdollisuutta. Ja asiakas saa suhteellisen nopeasti tiedon pyyntöönsä.

    Jos kiinnostaa, mene sivulleni ja selaa pari sivua. Jos olen paikalla, niin saat pop-up ruudun, josta voit laittaa yhteyspyynnön. Voin myös näyttää sinulle miltä se näyttää minun päässäni.

    Posted by Larvala Antti | maaliskuu 29, 2010, 2:55 pm

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Viimeisimmät kommentit

Muualla verkossa ajateltua

maaliskuu 2010
M T W T F S S
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
%d bloggers like this: