//
Luet
Innovaatio, Mobiili liiketoiminta

Minun urheilutrakkeri


Olin taas viikonloppuna pelaamassa Hollannissa turnauksessa. Siellä pelien tulokset tulivat jossain vaiheessa isolle ilmoitustaululle. Silloin mieleeni tuli uusi mobiili palvelu, jonka avulla tälläiset harrastetulokset ja lasten matsit voisi nopeammin kertoa kaikille faneille. Varsinkin sellaisille jotka eivät ole paikalla.

Idea on seuraava;

  • Kännykässä on sovellus, jonne minä voin luoda oman seurattavan seuran tai katsoa onko se jo sinne lisätty- Esimerkissäni esim. minun lacrosse joukkue on se mitä minä haluan seurata
  • Kun se on sovelluksessa, niin voin katsoa onko sen sarjaohjelma tai turnausaikataulu sinne merkitty
  • Jos on niin voi suoraan aloittaa heidän pelien seuraamisen. Jos ei, niin voin sen sinne luoda.
  • Kun sitten matsi päättyy niin joku paikalla olevista aukaisee oman sovelluksensa ja päivittää tuloksen. Samaan aikaan joku voi ladata ottelun aikana otettuja kuvia sovellukseen. Sitten he painavat lähetä nappia.
  • Tämä johtaa siihen että minä saan itselleni joko SMS viestin tuloksesta tai MMS-viestin tuloksesta. Jos olen merkinnyt sovellukseen omat Facebook tai Twitter tilit, niin samalla kaikki tiedot menevät suoraan näille saiteille. Samaan aikaan myös vastustaja joukkueen fanit saavat samalla tiedon tuloksesta.
  • Sama tulos voidaan siirtää myös palvelun taulukko-ohjelmaan, joka päivittää sarjapisteet automaattisesti. Nämä tiedot taas voidaan siirtää suoraan esim. Red Rhinoksen kotisivulle, jolloin taulukko automaattisesti päivittyy.
Palvelun ideana on se että minä saan automaattisesti tietää niistä matseista jotka minua kiinnostaa mutta niistä ei löydy urheilusivuilta tietoa. Tälläisiä ovat junnujen matsit, harrastesarjat, marginaalilajit jne. Jokainen lähetetty viesti sisältää myös automaattisen sponssatun mainoksen. Mainos voi olla tekstiviestissä, multimediaviestissä ja Twitter- Facebook päivityksessä.
Tällöin mainostaja saa erinomaisen paikan tehdä todella kohdennettua mainosta. Mainostaja voi valita käyttäjän tietojen perusteella tarkkaakin tietoa mainostettavista.
Idea on havainnollistettu myös oheisiin kuviin.

Kuvaesitys vaatii JavaScriptin.

About Larvala Antti

Ideanikkari, markkinoija, maksuliikekonsultti, verkkoeläjä, oluen ystävä.

Keskustelu

Ei kommentteja.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Viimeisimmät kommentit

Muualla verkossa ajateltua

kesäkuu 2011
M T W T F S S
« May   Jul »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
