//
Luet
Innovaatio, Markkinointi, Mobiili liiketoiminta

Tarrat ovat tulevaisuutta, myös maksamisessa


Olen innostunut tarroista. Niillä saa nopeasti ja huokeasti aikaan ihmeitä. Kaikki me tiedämme Jeesus-teipin ihmeen. Jos sillä ei voi jotain korjata, niin silloin tavara on rikki.

Itse olen muokannut vanhan lacrossekypäräni uuteen uskoon yksilöllisillä tarroilla. Saman on tehnyt koko joukkueemme. Sen sijaan, että olisimme ostaneet kaikki uudet samanlaiset kypärät, niin tilasimme Headwrapz– nimisestä firmasta yksilölliset tarrat, joilla pimppasimme kypärämme uuteen uskoon. Hinta oli 1/5 siitä mitä uusi kypärä olisi maksanut. Ohessa jutun lopussa pari kypärää malliksi.

 

Mutta tarroilla voidaan tehdä myös muuta. Mielenkiintoisin uutuus on maksaminen. Englantilainen Barcleys-pankki on tuonut heidän Visakortin omistajille uutuuden, joka on ensimmäinen mobiilimaksamisen idea, jossa on jujua. Perinteisessä mallissa mobiilimaksaminen ei ole onnistunut vanhoilla puhelimilla. Ne ovat aina vaatineet uusimman ja kalleimman laitteen.

Barcleyn mallissa puhelimeen liimataan älytarra, joka sisältää käyttäjän korttitiedot. Kun tarralla varustettua puhelinta heiluttaa uudella maksupäätteellä, niin sillä voi tehdä alle 15 punnan arvoisen ostoksen ja se veloitetaan kortilta. Idea on loistava. Nyt myös peruspuhelimet voivat toimia maksuvälineenä.

Tietysti rajoituksia vielä on. Kuten ostoksen summa ilman PIN-vahvistusta. Mutta nyt olemme menossa siihen suuntaan mitä itsekkin olen toivonut vuosia. Periaatteessa maksaminen voisi jatkossa tapahtua vaikka avaimenperässä olevalla tarralla. Käyttäjä voisi tarraa hakiessa valita oman riskirajansa. Esim. alle 10 € ostoksissa en halua, että syötän maksupäätteellä PIN-koodia, kuitenkin niin että joka 3-kerralla se vaaditaan kumulatiivisten ostosten mukaan. Tällöin minun riskini avaimenperän hukkaamisesta on 30 €. Kaikissa yli 10 € ostoksissa minulta aina vaaditaan PIN-koodi.

Tämän lisäksi maksupäätteiden pitäisi muuttua, mutta RFD-lukijakohtaiset maksupäätteet ovat joka tapauksessa tulossa, joten suunta on oikea.

About Larvala Antti

Ideanikkari, markkinoija, maksuliikekonsultti, verkkoeläjä, oluen ystävä.

Keskustelu

Ei kommentteja.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Viimeisimmät kommentit

Muualla verkossa ajateltua

huhtikuu 2012
M T W T F S S
« Mar   May »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
%d bloggers like this: